Interim management werkwijze
Je zou onze werkwijze kunnen omschrijven als een combinatie van jarenlange ervaring, een waardevol netwerk en een vleugje Fingerspitzengefühl. Als je ons uitnodigt om een interim professional te leveren of een oplossing te bieden voor je vraagstuk, trekken we niet meteen onze kaartenbak open. Dat zou te makkelijk zijn.
De context
We gaan eerst uitgebreid met je in gesprek om te achterhalen wat voor type bedrijf jullie zijn, op welk vlak de knelpunten precies liggen, welke kennis er in huis is en wat er ontbreekt. Ook kijken we naar de bedrijfscultuur, de bedrijfsstrategie en de doelstellingen.
Op basis daarvan maken we een plan van aanpak en bekijken we welke interim professional uit onze community het meest geschikt is voor de klus.
Aansluiting bij de bedrijfscultuur
De perfecte fit gaat namelijk niet alleen om de meest getalenteerde professional maar om talent vanuit een bepaald perspectief. Wetenschap en ervaring leren dat een opdracht pas écht slaagt als een interim professional bij de bedrijfscultuur past en de juiste opdracht meekrijgt.
Daarom zoeken wij net zolang tot we de professional gevonden hebben die naadloos aansluit bij cultuur, werkwijze en behoeftes van de organisatie.
Onze interim community
Dankzij onze jarenlange ervaring en een groot netwerk hebben wij een uitgebreide interim community weten samen te stellen van de 70 beste interim managers, directeuren en experts op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie en logistiek.
Wie toegelaten wil worden tot deze selecte groep van professionals moet voldoen aan een aantal strenge eisen. Daarbij kijken we niet alleen naar het aantal jaren ervaring en over welke kennis hij of zij beschikt, maar juist en vooral naar de persoonlijkheid en iemands drijfveren.
Dankzij de maandelijkse bijeenkomsten van onze community kennen we alle leden persoonlijk en weten we precies wat ze in huis hebben. Een betere kans op de perfecte match is er niet.
Begeleiding tijdens de opdracht
Maar onze taak is niet afgelopen als de interim professional geplaatst is. Dan begint de klus natuurlijk pas. Sjaak Lekkerkerker, directeur interim management, begeleidt onze professionals gedurende de uitvoering.
Sjaak is jarenlang actief geweest als interim manager en voelt perfect aan welke begeleiding iemand nodig heeft. Hij denkt graag mee over ingewikkelde kwesties, fungeert als kritisch klankbord en is altijd bereid zijn jarenlange ervaring en kennis te delen. Ook kan hij expertise vanuit aanpalende specialisme bijschakelen als de professional op een belemmering stuit buiten het eigen specialisme.
Op zoek naar een interim manager?
We helpen je graag bij het oplossen van jullie vraagstuk. Neem vandaag nog contact op met Sjaak Lekkerkerker via 06-12163286 of via het contactformulier aan de rechterkant van de pagina.