Project Manager S&OP-software
Ben jij die ervaren Project Manager S&OP-software die alle geheimen, mogelijkheden en beperkingen van sales en operations-oplossingen kent? Dan is BLMC op zoek naar jou.
Een effectieve S&OP-oplossing speelt vaak een cruciale rol bij het optimaliseren van de supply chain en kan op die manier de winstgevendheid van een bedrijf in hoge mate beïnvloeden. Daar weet jij als ervaren Project Manager S&OP-tooling natuurlijk alles van. In deze functie onderzoek en adviseer je welke S&OP-tool naadloos aansluit bij de situatie, wensen en mogelijkheden van de organisatie, nu en in de toekomst.
Wat ga je doen?
Je analyseert allereerst in welke fase van S&OP-volwassenheid de organisatie zich bevindt. Je neemt de voorraadoptimalisatie, product- en klantsegmentatie, rapportages en het productbeheer onder de loep. Je maakt effectief gebruik van scenarioplanning en kijkt ook naar de integratie van de S&OP-tooling met andere systemen binnen het bedrijf, zoals het ERP.
Je inventariseert welke functionaliteiten van S&OP-software nodig en nuttig zijn (en welke niet, of pas op een later moment). Maar je kijkt niet alleen naar cijfers en scenario’s. Je verdiept je ook in de bedrijfscultuur, zodat de S&OP-tooling die de organisatie gaat gebruiken matcht met hoe er binnen het bedrijf gewerkt wordt.
Uiteraard begeleid je als project manager ook de implementatie van de gekozen S&OP-software. Je zorgt voor een goede integratie met andere relevante systemen en leidt de medewerkers op in hoe je met de tooling werkt.
Wat verwachten wij van een Project Manager S&OP-software?
Een Project Manager S&OP-software die deel uitmaakt van de BLMC-community:
De community is een groep van 100 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten interim professional, projectmanagers en consultants op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie, logistiek en IT.
Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.
De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project bij BLMC.
Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim- en project professionals bij onze klanten.
Tijdens de trainingen gaan we o.a. in op methodieken voor situatieanalyse en rapportage, effectief interim management, stakeholdermanagement, sales- en presentatievaardigheden en teamwork. Action learning met veel praktijkcases is een van de belangrijke pijlers binnen hettrainingsprogramma.
De leden van onze community zijn stuk voor stuk zelfstandig ondernemer, die tegelijkertijd onderdeel uitmaken van een sterk en effectief samenwerkingsverband, waar ze altijd gebruik van kunnen maken en zich mee kunnen blijven ontwikkelen.
Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.
Over BLMC
Wij zijn een advies- en realisatiebureau dat bedrijven helpt hun ambities waar te maken door de supply chain en operations in te richten en af te stemmen op de bedrijfsstrategie.
Dat doen met door middel van:
Wij doen er alles aan om jou vanuit het management en de community als interimmanager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.
De belofte naar onze klanten is:
Ben jij:
Meld je dan aan voor onze community via de sollicitatie button.
Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC. We zien jouw aanmelding graag tegemoet!
Ben jij die ervaren Project Manager S&OP-software die alle geheimen, mogelijkheden en beperkingen van sales en operations-oplossingen kent? Dan is BLMC op zoek naar jou.
Een effectieve S&OP-oplossing speelt vaak een cruciale rol bij het optimaliseren van de supply chain en kan op die manier de winstgevendheid van een bedrijf in hoge mate beïnvloeden. Daar weet jij als ervaren Project Manager S&OP-tooling natuurlijk alles van. In deze functie onderzoek en adviseer je welke S&OP-tool naadloos aansluit bij de situatie, wensen en mogelijkheden van de organisatie, nu en in de toekomst.
Wat ga je doen?
Je analyseert allereerst in welke fase van S&OP-volwassenheid de organisatie zich bevindt. Je neemt de voorraadoptimalisatie, product- en klantsegmentatie, rapportages en het productbeheer onder de loep. Je maakt effectief gebruik van scenarioplanning en kijkt ook naar de integratie van de S&OP-tooling met andere systemen binnen het bedrijf, zoals het ERP.
Je inventariseert welke functionaliteiten van S&OP-software nodig en nuttig zijn (en welke niet, of pas op een later moment). Maar je kijkt niet alleen naar cijfers en scenario’s. Je verdiept je ook in de bedrijfscultuur, zodat de S&OP-tooling die de organisatie gaat gebruiken matcht met hoe er binnen het bedrijf gewerkt wordt.
Uiteraard begeleid je als project manager ook de implementatie van de gekozen S&OP-software. Je zorgt voor een goede integratie met andere relevante systemen en leidt de medewerkers op in hoe je met de tooling werkt.
Wat verwachten wij van een Project Manager S&OP-software?
Een Project Manager S&OP-software die deel uitmaakt van de BLMC-community:
- kent alle geheimen, mogelijkheden en beperkingen van S&OP-tooling.
- is zich bewust van de impact van S&OP-tooling op de hele bedrijfsvoering en kan de bijbehorende verantwoordelijkheid dragen.
- is zeer ervaren en succesvol in het opzetten, begeleiden en implementeren van S&OP-toolingprojecten.
- is goed in het analyseren en interpreteren van data.
- werkt gestructureerd en is een uitstekende projectmanager.
- beschikt over up-to-date vakkennis en heeft de drive zich steeds verder te ontwikkelen.
- kan mensen aansturen, motiveren en overtuigen.
- spreekt zowel de taal van de werkvloer als die van de directie.
- weet hoe je in korte tijd het respect en vertrouwen wint van medewerkers in verschillende lagen van de organisatie.
- Je hebt een relevante opleiding op HBO- of WO-niveau en minimaal 8-10 jaar ervaring als projectmanager.
- Je weet echt alles van S&OP-software, hebt uitgebreide kennis van ERP-systemen en beschikt over relevante (software)technische expertise.
- Je hebt ruime ervaring met het optimaliseren van bedrijfsprocessen, bij voorkeur in de wereld van productie en handel.
- Je bent expert op het gebied van Lean en interne bedrijfsprocessen.
- Je hebt een prettige persoonlijkheid en een scherpe helicopterview.
- Je hebt een sterk analytisch denkvermogen en bent een uitstekende planner.
- Je bent resultaat- en klantgericht.
- Je hebt goede samenwerkingsvaardigheden en uitstekende communicatie-skills.
De community is een groep van 100 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten interim professional, projectmanagers en consultants op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie, logistiek en IT.
Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.
De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project bij BLMC.
Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim- en project professionals bij onze klanten.
Tijdens de trainingen gaan we o.a. in op methodieken voor situatieanalyse en rapportage, effectief interim management, stakeholdermanagement, sales- en presentatievaardigheden en teamwork. Action learning met veel praktijkcases is een van de belangrijke pijlers binnen hettrainingsprogramma.
De leden van onze community zijn stuk voor stuk zelfstandig ondernemer, die tegelijkertijd onderdeel uitmaken van een sterk en effectief samenwerkingsverband, waar ze altijd gebruik van kunnen maken en zich mee kunnen blijven ontwikkelen.
Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.
Over BLMC
Wij zijn een advies- en realisatiebureau dat bedrijven helpt hun ambities waar te maken door de supply chain en operations in te richten en af te stemmen op de bedrijfsstrategie.
Dat doen met door middel van:
- Consultancy: We adviseren over supply chain strategie, S&OP, ketensamenwerking, werkkapitaalreductie en duurzaamheid, en begeleiden bij de implementatie.
- Projectmanagement: We begeleiden bij het succesvol selecteren en implementeren van ITen intralogistieke systemen.
- Interim management: We verbeteren de organisatie door de tijdelijke inzet van directeuren, managers en experts binnen planning, inkoop, productie, logistiek en supply chain
Wij doen er alles aan om jou vanuit het management en de community als interimmanager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.
De belofte naar onze klanten is:
- Wij leveren de beste professionals, geen cv’s.
- Binnen 24 uur aan tafel met de meest geschikte interim- of projectmanager.
- Onze professionals krijgen maximale ondersteuning door ons en van andere interim collega’s.
Ben jij:
- een ervaren Project Manager S&OP-software met goede leiderschaps- en verandervaardigheden?
- net zo gedreven als wij om iedere opdracht tot een succesvol einde te brengen?
- nooit uitgeleerd en wil je iedere dag een beetje beter worden?
- bereid om te investeren in kennisdeling met andere collega-projectmanagers?
Meld je dan aan voor onze community via de sollicitatie button.
Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC. We zien jouw aanmelding graag tegemoet!