Interim Inkoop Directeur

Interim Inkoop Directeur

Ben jij een ervaren Interim Inkoop Directeur? Houd je van uitdagingen en vind je het belangrijk jezelf steeds te blijven ontwikkelen? Dan is BLMC op zoek naar jou.

Wat ga je doen?

Een betrouwbare levering van goederen en diensten tegen minimale kosten: dat is waar je als Interim Inkoop Directeur verantwoordelijk voor bent. Tegelijkertijd zorg je ervoor dat de kernactiviteiten van het bedrijf ongestoord door kunnen gaan, niet alleen vandaag, maar ook op de lange termijn.

Dankzij jouw kennis en ervaring wordt de inkoop goed ingebed in de supply chain. Maar je kijkt ook naar mogelijke innovaties, productontwikkelingen en -verbeteringen. Het is jouw taak om kostenreductie- en integrale verbeterprogramma’s te initiëren en te begeleiden. Je zorgt er bovendien voor dat er leveranciers gekozen worden die passen bij het inkopende bedrijf, waarbij met name de culturele ‘fit’ van belang is.

Een aantal keer per jaar heb je contact met strategische leveranciers over het toekomstige beleid en de langetermijnontwikkelingen. Je geeft leiding aan de inkoopafdeling, hebt zitting in de directie en bepaalt mede de strategie en het beleid van het bedrijf. Als de opdracht dat vraagt, combineer je je functie met het aansturen en begeleiden van een verandertraject.

Wat verwachten wij van een Interim Inkoop Directeur?

Een Interim Inkoop Directeur die deel uitmaakt van de BLMC-community:

  • is gespecialiseerd in het opzetten van een inkoopstrategie die zowel kosten als risico’s reduceert.
  • is de ideale sparringpartner voor directieleden en een goed onderhandelaar.
  • kan (complexe) veranderingen succesvol begeleiden en implementeren.
  • beschikt over up-to-date vakkennis en heeft de drive zich steeds verder te ontwikkelen.
  • kan, afhankelijk van de context, meerdere leiderschapsstijlen hanteren (directief, inspirerend, coachend en participatief leiderschap).
  • maakt gebruik van wetenschappelijk bewezen modellen om gewenste gedrags- en cultuurveranderingen te realiseren.
  • kan mensen aansturen, motiveren en overtuigen.
  • werkt planmatig en gestructureerd.
  • spreekt zowel de taal van de werkvloer als die van de directie.
  • weet hoe je het respect en vertrouwen wint van medewerkers in alle lagen van de organisatie.

Het profiel van een Interim Inkoop Directeur:

  • Je hebt een relevante opleiding op WO- of HBO+-niveau en minimaal 15 jaar relevante werkervaring. Relevante opleidingen kunnen zijn: Economie, Supply Chain Management, Operations Management, HBO Logistiek en Economie, Bedrijfskunde of technische opleidingen aangevuld met vakopleidingen (APICS, NEVI1 en 2).
  • Je hebt veel expertise in de inkoop van grondstoffen en halffabricaten, en ruime ervaring met het aansturen van het inkoopproces, bij voorkeur in de wereld van productie en handel.
  • Je hebt ruime kennis van en ervaring met projectmanagement en verandermanagement.
  • Je kunt leidinggeven aan complexe uitbestedingstrajecten.
  • Je bent initiatiefrijk en hebt een sterk analytisch denkvermogen.
  • Je bent expert op het gebied van Lean en interne bedrijfsprocessen.
  • Je hebt een scherpe helicopterview en werkt resultaat- en klantgericht.
  • Je hebt goede samenwerkingsvaardigheden en uitstekende communicatie-skills.

De BLMC Community

De community is een groep van 100 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten interim professional, projectmanagers en consultants op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie, logistiek en IT.

Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.

De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project bij BLMC.

Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim- en project professionals bij onze klanten.

Tijdens de trainingen gaan we o.a. in op methodieken voor situatieanalyse en rapportage, effectief interim management, stakeholdermanagement, sales- en presentatievaardigheden en teamwork. Action learning met veel praktijkcases is een van de belangrijke pijlers binnen hettrainingsprogramma.

De leden van onze community zijn stuk voor stuk zelfstandig ondernemer, die tegelijkertijd onderdeel uitmaken van een sterk en effectief samenwerkingsverband, waar ze altijd gebruik van kunnen maken en zich mee kunnen blijven ontwikkelen. 

Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.

Over BLMC

Wij zijn een advies- en realisatiebureau dat bedrijven helpt hun ambities waar te maken door de supply chain en operations in te richten en af te stemmen op de bedrijfsstrategie.
Dat doen met door middel van:

  • Consultancy: We adviseren over supply chain strategie, S&OP, ketensamenwerking, werkkapitaalreductie en duurzaamheid, en begeleiden bij de implementatie.
  • Projectmanagement: We begeleiden bij het succesvol selecteren en implementeren van ITen intralogistieke systemen.
  • Interim management: We verbeteren de organisatie door de tijdelijke inzet van directeuren, managers en experts binnen planning, inkoop, productie, logistiek en supply chain

Onze belofte

Wij doen er alles aan om jou vanuit het management en de community als interimmanager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.

De belofte naar onze klanten

  • Wij leveren de beste professionals, geen cv’s.
  • Binnen 24 uur aan tafel met de meest geschikte interim- of projectmanager.
  • Onze professionals krijgen maximale ondersteuning door ons en van andere interim collega’s.

Aanmelden als Interim Inkoop Directeur

Ben jij een ervaren Interim Inkoop Directeur met goede leiderschaps- en verandervaardigheden?

  • net zo gedreven als wij om iedere opdracht tot een succesvol einde te brengen?
  • nooit uitgeleerd en wil je iedere dag een beetje beter worden?
  • bereid om te investeren in kennisdeling met andere interim professionals?

En wil je werken voor opdrachtgevers zoals Bavaria, Action, PALM, Florensis, Intergamma, Orangina Schweppes, Perfetti van Melle, Post NL, TomTom en Sligro?

Meld je dan aan voor onze community via de sollicitatie button.

Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC. We zien jouw aanmelding graag tegemoet!