Segmentatie: sleutel tot succes

Een belangrijk onderdeel van een supply chain strategie is de segmentatie: het verdelen van je supply chain in product-marktcombinaties (PMC’s) die ieder een eigen supply chain model volgen. Zo investeer je waar het moet en bespaar je waar het kan, wat leidt tot meer effectiviteit, hogere marges en lagere kosten. Binnen elke PMC kun je vervolgens bepalen welke concrete supply chain acties voor elk product leiden tot maximaal resultaat.

Lees meer

Ga mee op ontdekkingsreis

Supply Chain Magazine organiseert jaarlijks het Supply Chain Trend Diner. Negen expert gaven hun visie op de supply chain, waaronder Michel van Buren. Hij vroeg of de aanwezige supply chain directeuren op ontdekkingsreis durfden te gaan. Benieuwd wat hij daarmee bedoelt?

Lees meer

Survey: Supply chain strategie & automatisering

Wat zijn binnen jouw organisatie de belangrijkste drijfveren voor automatisering? Welke bedrijfsstrategie ligt hieraan ten grondslag? En welke informatiebronnen helpen je in de zoektocht naar innovatieve oplossingen? Met jouw input brengen Jaarbeurs, BLMC en Supply Chain Media voor ICT & Logistiek de behoeften van de markt in kaart. Invullen duurt max. 4 minuten. Help je mee?

Lees meer

Grootste kennisfestival met Michel & Jack

Aanstaande donderdag 16 september staan Michel van Buren (BLMC) en Jack van der Veen (Nyenrode) op Het Grootste Kennisfestival in Deventer. Ze presenteren daar de highlights van het boek Regisseer de keten. Het uitgebreide programma biedt een uiteenlopend scala van 65 sprekers in 10 zalen. Het is ook mogelijk online deel te nemen.

Lees meer

Inspiratie voor het nieuwe seizoen

BLMC en Supply Chain Media organiseren dit jaar twee versies van het Supply Chain Theater. We starten het supply chain seizoen met een gratis ONLINE event op 23 september. Op 10 & 11 november staat het fysieke Supply Chain Theater op ICT & Logistiek in Jaarbeurs Utrecht.

Lees meer

Verheug je nu alvast

Wat ga jij deze zomer doen? Chillen op Balconia, weg in eigen land of toch de wijde wereld in? Wat je ook gaat doen: relax en laat de supply chain even de supply chain. We verheugen ons op de vakantie, en ook op wat daarna komt, want we hebben interessante evenementen in zicht.

Lees meer

Ultieme vakantieliteratuur!

We snappen best dat je de afgelopen drukke maanden misschien geen tijd had om de  nieuwste managementliteratuur te lezen. Maar nu het zomer is… zin om je supply chain kennis te verdiepen met een lekker leesbaar boek met veel inspirerende cases?

Lees meer

Supply chain kennis ontwikkelen? Sluit je aan bij SCELP

Het Supply Chain Excellence Leadership Platform (SCELP) gaat alweer zijn negende jaar in en vergroot nog elk jaar zijn relevantie. In dit platform ontmoeten supply chain  directeuren en executives elkaar om kennis op te doen, ervaringen uit te wisselen, te netwerken en zo samen te bouwen aan het professionaliseren van supply chain management in Nederland en daarbuiten. In september gaat het nieuwe jaar van start en kunnen nieuwe leden zich aansluiten. De thema’s van deze serie zijn strategie, digitalisering, talentontwikkeling en duurzaamheid.

Lees meer

Column SCM: Te gek voor woorden

Michel van Buren werd naar aanleiding van het boek Regisseer de keten gevraagd om een serie columns te schrijven voor Supply Chain Magazine. In zijn eerste column verbaast hij zich over de klantonvriendelijkheid van sommige online aanbieders en onderzoekt hij de rol die supply chain kan spelen om daar verbetering in te brengen.

Lees meer

Orde scheppen in een wirwar van planten

Door een onbalans in de interne structuur en een veranderende klantvraag, kreeg Waterdrinker te maken met logistieke uitdagingen. Sjaak Lekkerkerker ging met ze in gesprek en schakelde twee BLMC’ers in om orde te scheppen in de wirwar van bloemen en planten.

Lees meer

Resultaten verbeteren start met ketensamenwerking

Voor Management Impact schrijven Michel van Buren en Jack van der Veen een drieluik over ketensamenwerking. Deel twee uit de reeks gaat over het vormgeven van ketensamenwerking binnen een organisatie. Hoe faciliteer je de dialoog met marketing, sales en finance?

Lees meer