Exclusieve BLMC Relatiedag: Food for Thought 2025

Voor relaties van BLMC op senior management en directieniveau.

Vrijdag 27 september 2024

Elk bedrijf wil een gezond rendement en groei. Maar we hebben ook te maken met zaken zoals onrust in de wereld, verstoorde toeleverketens, schaarste van mensen en middelen, nieuwe duurzaamheidseisen, wetgeving en digitalisering.

De jaarlijkse Relatiedag van BLMC biedt directieleden en senior management inzicht, inspiratie en succesvolle voorbeelden om met deze uitdagingen om te gaan. Experts uit het bedrijfsleven delen hun ervaringen. Verdiepingssessies leggen uit welke methoden beschikbaar zijn om het strategische succes van je bedrijf te vergroten.

Na het inhoudelijke programma is er voldoende tijd om met directieleden van andere bedrijven ervaringen uit te wisselen.

Meld je hier aan

Keynote presentaties

Deze directeuren vertellen hoe ze succes boeken en wat ze daarbij moesten overwinnen.

Rendement in tijden van crisis

Louwman is de officiële dealer van merken zoals Lexus, Mercedes-Benz en Suzuki, en is één van de grootste spelers op de markt. Ook zij kregen te maken met onrust in de keten. Peter de Bont, Supply Chain Transformation Director bij Louwman, deelt hoe hij, samen met zijn team, in tijden van crisis het bedrijfsrendement toch heeft verbeterd.

Duurzaamheid als businesskans

Theo Zuijdwijk is CEO van DMT Clear Gas Solutions. Dit innovatieve bedrijf zet biogas uit organisch afval om in biomethaan, een duurzaam alternatief voor aardgas. Duurzaamheid en een succesvolle business gaan hier hand in hand. Hoe ontwikkelde hij dit bedrijf, wat voor businessmodel zit erachter en welke uitdagingen kent zo’n innovatieve keten?

Data-driven business succes

Prof. dr. Jos van Hillegersberg is Scientific Director van de Jheronimus Academy of Data Science en Professor Business Information Systems aan Universiteit Twente. Hij signaleert dat bedrijven die nu nog geen solide data- en digitaliseringsstrategie hebben, onherroepelijk het onderspit gaan delven. Het gaat daarbij niet om de digitale ‘spiegeltjes en kraaltjes’, maar om het fundamenteel inzetten van IT en data om de business te ondersteunen. Hij legt uit hoe je zo’n digitale strategie vormt en in praktijk brengt.

Groeien ondanks verstoringen in de keten

Michel van Buren bespreekt hoe je samenwerking met ketenpartners inzet om veerkrachtig te blijven tijdens verstoringen. Zo kunnen bedrijven gestaag en gezond blijven groeien, ook in tijden van onrust en onvoorspelbaarheid.

Verdiepingssessies

Als je weet wat je te doen staat, hoe ga je dat dan realiseren? Deze praktische sessies gaan dieper in op de tools die directies kunnen inzetten om het succes van hun bedrijf te vergroten. Je kunt aan twee sessies deelnemen.

Een hogere productiviteit in 8 stappen

Productiviteitsverbetering is de heilige graal van elke productiebedrijf. Hoe pak je dit onderwerp strategisch aan? Aan welke knoppen moet je draaien? Een pragmatische aanpak in 8 stappen geeft de juiste focus en richting.

S&OP die wél werkt

Om aan de eisen van klanten de voldoen is een realistische sales & operations planning noodzakelijk. Maar miscommunicatie, ketenverstoringen en processen die niet op elkaar aansluiten geven de nodige uitdagingen. Zo zet je een S&OP-proces op dat wél werkt.

De keten verbeteren met data-analyse

Om de keten te kunnen verbeteren moet je weten waar de bottlenecks en de kansen zitten. Een goede data-analyse legt haarfijn bloot waar het potentieel zit. Zo pak je dat aan.

Een value chain analyse maken (CSRD)

Een belangrijk onderdeel van de CSRD-rapportageverplichting is de value chain analyse. Deze diepgaande analyse van de waardeketen biedt ook het inzicht dat nodig is om duurzaamheidsambities te formuleren en te realiseren. Hoe maak je zo’n value chain analyse en wat doe je er vervolgens mee?

Aanmelden

We nodigen je als directeur of senior manager graag uit voor deze relatiedag met Food for Thougt voor 2025 en daarna. Deelname is kosteloos, je bent van harte welkom.

Meld je aan