Interim Demand Manager
Wij zijn op zoek naar de beste Interim Demand Managers.
Planning in supply chain en logistiek is een complex, veelomvattend vakgebied en kent vele specialisaties. Daarom maken wij onderscheid in demand, supply, S&OP, IBP, transport en voorraadplanning.
En uiteraard maken wij bij supply planning waar onderscheid in lange, middellange termijn supply planning oftewel de Rough Cut Capacity Planning (RCCP), de Master Planning en de Detailed Scheduling.
Wat ga je doen?
Als Interim Demand Manager word je ingeschakeld om de organisatie op het gebied van demand management tijdelijk te versterken maar vooral om demand management op te zetten en te professionaliseren. Steeds meer bedrijven ontdekken hoe belangrijk demand management is. Garbage in is tenslotte garbage out. Hoe beter de forecast en hoe beter demand management als proces door jou is opgezet en geïmplementeerd, hoe beter de supply planning hier op afgestemd kan worden en hoe lager uiteindelijk de voorraad. Hoge voorraden zijn niet erg, als ze maar correct zijn en niet in incourant.
In voorkomende gevallen bouw je in excel simpele planningstools.
Wat verwachten wij van een Interim Demand Manager?
Je bent inhoudelijk specialist op het gebied van demand management. Forecasting en de daarbij behorende technieken kennen voor jou geen geheimen. Daarnaast ben je natuurlijk manager en geef je leiding aan een team demand planners en ben je belangrijkste gesprekspartner vanuit demand in het sales & operations proces.
Een interim demand manager die deel uitmaakt van de BLMC-community:
De community is een groep van 100 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten interim professional, projectmanagers en consultants op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie, logistiek en IT.
Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.
De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project bij BLMC.
Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim- en project professionals bij onze klanten.
Tijdens de trainingen gaan we o.a. in op methodieken voor situatieanalyse en rapportage, effectief interim management, stakeholdermanagement, sales- en presentatievaardigheden en teamwork. Action learning met veel praktijkcases is een van de belangrijke pijlers binnen hettrainingsprogramma.
De leden van onze community zijn stuk voor stuk zelfstandig ondernemer, die tegelijkertijd onderdeel uitmaken van een sterk en effectief samenwerkingsverband, waar ze altijd gebruik van kunnen maken en zich mee kunnen blijven ontwikkelen.
Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.
Over BLMC
Wij zijn een advies- en realisatiebureau dat bedrijven helpt hun ambities waar te maken door de supply chain en operations in te richten en af te stemmen op de bedrijfsstrategie.
Dat doen met door middel van:
Wij doen er alles aan om jou vanuit het management en de community als interimmanager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.
De belofte naar onze klanten is:
Meld je dan aan voor onze community via de sollicitatie button.
Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC. We zien jouw aanmelding graag tegemoet!
Wij zijn op zoek naar de beste Interim Demand Managers.
Planning in supply chain en logistiek is een complex, veelomvattend vakgebied en kent vele specialisaties. Daarom maken wij onderscheid in demand, supply, S&OP, IBP, transport en voorraadplanning.
En uiteraard maken wij bij supply planning waar onderscheid in lange, middellange termijn supply planning oftewel de Rough Cut Capacity Planning (RCCP), de Master Planning en de Detailed Scheduling.
Wat ga je doen?
Als Interim Demand Manager word je ingeschakeld om de organisatie op het gebied van demand management tijdelijk te versterken maar vooral om demand management op te zetten en te professionaliseren. Steeds meer bedrijven ontdekken hoe belangrijk demand management is. Garbage in is tenslotte garbage out. Hoe beter de forecast en hoe beter demand management als proces door jou is opgezet en geïmplementeerd, hoe beter de supply planning hier op afgestemd kan worden en hoe lager uiteindelijk de voorraad. Hoge voorraden zijn niet erg, als ze maar correct zijn en niet in incourant.
In voorkomende gevallen bouw je in excel simpele planningstools.
Wat verwachten wij van een Interim Demand Manager?
Je bent inhoudelijk specialist op het gebied van demand management. Forecasting en de daarbij behorende technieken kennen voor jou geen geheimen. Daarnaast ben je natuurlijk manager en geef je leiding aan een team demand planners en ben je belangrijkste gesprekspartner vanuit demand in het sales & operations proces.
Een interim demand manager die deel uitmaakt van de BLMC-community:
- Is zich bewust van de impact van demand management en demand planning op de hele supply chain en end-to-end keten en kan de bijbehorende verantwoordelijkheid dragen.
- Kan projecten opzetten en manager.
- Kan veranderingen succesvol begeleiden en implementeren.
- Beschikt over up-to-date vakkennis op het gebied van demand management, forecasting en Excel.
- Heeft de drive zich steeds verder te ontwikkelen.
- Heeft kennis van en ervaring met het werken met de grote ERP-pakketten zoals SAP, Navision en Microsoft Dynamics.
- Heeft bij voorkeur gewerkt met specifieke demand planningstools of S&OP-tools.
- Kan mensen aansturen, motiveren en overtuigen.
- Spreekt zowel de taal van de werkvloer als die van de directie.
- Weet hoe je het respect en vertrouwen wint van werknemers in verschillende lagen van de organisatie.
- Je hebt een relevante opleiding op HBO- of WO-niveau en minimaal 8-10 jaar ervaring in dit vakgebied.
- Je bent gepokt en gemazeld op het gebied van demand management en forecasting.
- Je hebt ruime ervaring in de wereld van productie en handel.
- Je hebt ruime ervaring met het optimaliseren van bedrijfsprocessen.
- Je hebt een sterk analytisch denkvermogen.
- Je bent expert op het gebied van Lean en interne bedrijfsprocessen.
- Je hebt een scherpe helicopterview.
- Je bent sterk resultaat- en klantgericht.
- Je hebt goede samenwerkingsvaardigheden en uitstekende communicatie-skills.
De community is een groep van 100 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten interim professional, projectmanagers en consultants op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie, logistiek en IT.
Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.
De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project bij BLMC.
Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim- en project professionals bij onze klanten.
Tijdens de trainingen gaan we o.a. in op methodieken voor situatieanalyse en rapportage, effectief interim management, stakeholdermanagement, sales- en presentatievaardigheden en teamwork. Action learning met veel praktijkcases is een van de belangrijke pijlers binnen hettrainingsprogramma.
De leden van onze community zijn stuk voor stuk zelfstandig ondernemer, die tegelijkertijd onderdeel uitmaken van een sterk en effectief samenwerkingsverband, waar ze altijd gebruik van kunnen maken en zich mee kunnen blijven ontwikkelen.
Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.
Over BLMC
Wij zijn een advies- en realisatiebureau dat bedrijven helpt hun ambities waar te maken door de supply chain en operations in te richten en af te stemmen op de bedrijfsstrategie.
Dat doen met door middel van:
- Consultancy: We adviseren over supply chain strategie, S&OP, ketensamenwerking, werkkapitaalreductie en duurzaamheid, en begeleiden bij de implementatie.
- Projectmanagement: We begeleiden bij het succesvol selecteren en implementeren van ITen intralogistieke systemen.
- Interim management: We verbeteren de organisatie door de tijdelijke inzet van directeuren, managers en experts binnen planning, inkoop, productie, logistiek en supply chain
Wij doen er alles aan om jou vanuit het management en de community als interimmanager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.
De belofte naar onze klanten is:
- Wij leveren de beste professionals, geen cv’s.
- Binnen 24 uur aan tafel met de meest geschikte interim- of projectmanager.
- Onze professionals krijgen maximale ondersteuning door ons en van andere interim collega’s.
- Het optimaliseren en implementeren van planningsprocessen binnen demand management.
- Het opzetten en uitrollen van een demand planningsroadmap en de herinrichting van de (fysieke) planningsprocessen.
- Het optimaliseren van planningsprocessen, het maken en interpreteren van demandplanningen en deze doorzetten naar supply.
- Capaciteitsmanagement voor als er tijdelijk extra capaciteit nodig is in verband met drukte of wanneer een vacature op korte termijn ingevuld moet worden.
- Een ervaren Interim Demand Manager met goede leiderschap- en verandervaardigheden?
- Net zo gedreven als wij om iedere opdracht tot een succesvol einde te brengen?
- Nooit uitgeleerd en wil je iedere dag een beetje beter worden?
- Bereid om te investeren in kennisdeling met andere collega-interim- en projectmanagers?
Meld je dan aan voor onze community via de sollicitatie button.
Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC. We zien jouw aanmelding graag tegemoet!