Ben jij een ervaren Project Manager met een gedegen kennis van IT-systemen, die heldere analyses kan maken en awareness kan creëren op de werkvloer? Die zowel met de techneuten als met de order pickers, de finance medewerkers en sales kan communiceren? Dan is BLMC op zoek naar jou.
Wat ga je doen?
Jij gaat de klant adviseren en begeleiden bij de keuze en implementatie van het juist ERP- of WMS-systeem. Samen met de klant breng je in kaart welke behoefte er is binnen de organisatie. Waarom wil het deze nieuwe software implementeren? Je haalt de achterliggende redenen boven tafel en maakt een grondige analyse van de bedrijfsprocessen. Welke spullen komen er binnen bij het bedrijf? Waar gebeurt dat? Waar worden ze opgeslagen? Welke processen doorlopen ze in het bedrijf en op welke plek? En waar en wanneer gaan ze de deur weer uit? Maar ook: Hoe loopt een klantorder door alle bedrijfsprocessen?
Maar daarmee ben je er nog niet. Ook de mensen die dagelijks met en in dit proces werken neem je mee in je analyse. Wat doen zij? Tegen welke problemen lopen ze aan? Wat zijn hun (ad hoc-)oplossingen? Welke specifieke vragen en behoeftes zijn er? En waarin wijkt het bedrijf af van de norm? Pas wanneer je goed zicht hebt op de verschillende ingaande en uitgaande order- en goederenstromen, de werkwijze en drijfveren, bepaal je hoe het systeem slimmer ingericht kan worden en welk IT-pakket daarbij past.
Het profiel van een Project Manager ERP en WMS-implementaties
Je hebt het waarschijnlijk al door: het is belangrijker dat je kennis van psychologie hebt dan van programmeren. Dat nieuwe IT-systeem wordt wel gefinetuned door de leverancier (maar je kent ze wel allemaal en weet wat de mogelijkheden zijn). Het is aan jou om het bedrijf te ‘finetunen’. Jij zorgt ervoor dat het juiste, passende systeem binnengehaald wordt en dat de hele organisatie erachter staat om ermee te gaan werken.
Je kijkt naar de implementatie- en veranderkracht van het bedrijf. Is het eraan toe om deze stap te zetten? Op technisch én op menselijk vlak? Is het goed en logisch ingericht? Zitten de juiste mensen op de juiste plek? Staat iedereen achter de verandering? Als uit jouw analyse blijkt dat de organisatie nog niet zo ver is, dan doe je een stap terug en kijk je wat er nodig is om wel op dat punt te komen.
Op basis van je analyse en ervaring maak je vervolgens een shortlist van pakketten en leveranciers. Je organiseert demo’s en adviseert de klant welk pakket en welke implementatiepartner het beste bij de organisatie en de bedrijfsprocessen passen. Daarnaast overleg je met de implementatiepartner welke bedrijfsspecifieke aanpassingen eventueel in de software gedaan kunnen of moeten worden.
Is de beslissing eenmaal genomen, dan zorg jij ervoor dat alles en iedereen binnen het bedrijf ‘opgelijnd’ wordt om met het pakket aan de slag te gaan. Jij begeleidt de implementatie, stuurt bij waar nodig en zorgt er uiteindelijk voor dat er binnen het bedrijf een verandering op gang komt waarbij het ERP- of WMS-systeem optimaal benut wordt.
Wat verwachten wij van een Project Manager ERP en WMS -implementaties
De BLMC Community
De community is een groep van 100 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten interim professional, projectmanagers en consultants op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie, logistiek en IT.
Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.
De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project bij BLMC.
Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim- en project professionals bij onze klanten.
Tijdens de trainingen gaan we o.a. in op methodieken voor situatieanalyse en rapportage, effectief interim management, stakeholdermanagement, sales- en presentatievaardigheden en teamwork. Action learning met veel praktijkcases is een van de belangrijke pijlers binnen hettrainingsprogramma.
De leden van onze community zijn stuk voor stuk zelfstandig ondernemer, die tegelijkertijd onderdeel uitmaken van een sterk en effectief samenwerkingsverband, waar ze altijd gebruik van kunnen maken en zich mee kunnen blijven ontwikkelen.
Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.
Over BLMC
Wij zijn een advies- en realisatiebureau dat bedrijven helpt hun ambities waar te maken door de supply chain en operations in te richten en af te stemmen op de bedrijfsstrategie.
Dat doen met door middel van:
Wij doen er alles aan om jou vanuit het management en de community als interimmanager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.
De belofte naar onze klanten is:
Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit op een van onze bijeenkomsten, zodat we nader kennis kunnen maken en jij zelf kunt bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC. We zien jouw aanmelding graag tegemoet!
Wat ga je doen?
Jij gaat de klant adviseren en begeleiden bij de keuze en implementatie van het juist ERP- of WMS-systeem. Samen met de klant breng je in kaart welke behoefte er is binnen de organisatie. Waarom wil het deze nieuwe software implementeren? Je haalt de achterliggende redenen boven tafel en maakt een grondige analyse van de bedrijfsprocessen. Welke spullen komen er binnen bij het bedrijf? Waar gebeurt dat? Waar worden ze opgeslagen? Welke processen doorlopen ze in het bedrijf en op welke plek? En waar en wanneer gaan ze de deur weer uit? Maar ook: Hoe loopt een klantorder door alle bedrijfsprocessen?
Maar daarmee ben je er nog niet. Ook de mensen die dagelijks met en in dit proces werken neem je mee in je analyse. Wat doen zij? Tegen welke problemen lopen ze aan? Wat zijn hun (ad hoc-)oplossingen? Welke specifieke vragen en behoeftes zijn er? En waarin wijkt het bedrijf af van de norm? Pas wanneer je goed zicht hebt op de verschillende ingaande en uitgaande order- en goederenstromen, de werkwijze en drijfveren, bepaal je hoe het systeem slimmer ingericht kan worden en welk IT-pakket daarbij past.
Het profiel van een Project Manager ERP en WMS-implementaties
Je hebt het waarschijnlijk al door: het is belangrijker dat je kennis van psychologie hebt dan van programmeren. Dat nieuwe IT-systeem wordt wel gefinetuned door de leverancier (maar je kent ze wel allemaal en weet wat de mogelijkheden zijn). Het is aan jou om het bedrijf te ‘finetunen’. Jij zorgt ervoor dat het juiste, passende systeem binnengehaald wordt en dat de hele organisatie erachter staat om ermee te gaan werken.
Je kijkt naar de implementatie- en veranderkracht van het bedrijf. Is het eraan toe om deze stap te zetten? Op technisch én op menselijk vlak? Is het goed en logisch ingericht? Zitten de juiste mensen op de juiste plek? Staat iedereen achter de verandering? Als uit jouw analyse blijkt dat de organisatie nog niet zo ver is, dan doe je een stap terug en kijk je wat er nodig is om wel op dat punt te komen.
Op basis van je analyse en ervaring maak je vervolgens een shortlist van pakketten en leveranciers. Je organiseert demo’s en adviseert de klant welk pakket en welke implementatiepartner het beste bij de organisatie en de bedrijfsprocessen passen. Daarnaast overleg je met de implementatiepartner welke bedrijfsspecifieke aanpassingen eventueel in de software gedaan kunnen of moeten worden.
Is de beslissing eenmaal genomen, dan zorg jij ervoor dat alles en iedereen binnen het bedrijf ‘opgelijnd’ wordt om met het pakket aan de slag te gaan. Jij begeleidt de implementatie, stuurt bij waar nodig en zorgt er uiteindelijk voor dat er binnen het bedrijf een verandering op gang komt waarbij het ERP- of WMS-systeem optimaal benut wordt.
Wat verwachten wij van een Project Manager ERP en WMS -implementaties
- Je zorgt ervoor dat de IT-systemen goed geïmplementeerd en toegepast worden op de werkvloer.
- Je hebt een mensgerichte aanpak en neemt stakeholders en gebruikers mee in het implementatieproces.
- Je schakelt eenvoudig van de ene leiderschapsstijl naar de andere als de situatie daarom vraagt.
- Je bent inspirerend en kunt goed communiceren.
- Je maakt duidelijke afspraken en houdt je daaraan.
- Je bent integer, gedreven om een goed resultaat neer te zetten voor de klant en een blijvende verbetering te bewerkstelligen.
- Je werkt binnen de gestelde termijnen en afgesproken kaders.
- Jij weet hoe je moet balanceren tussen de ruimte die er is binnen de specificaties, het budget en de technologische mogelijkheden. Je bent voortdurend op zoek naar het optimum.
- Je bent een specialist, bijvoorbeeld op het gebied van ERP, WMS, TMS.
- Je bent/werkt onafhankelijk van een oplossing/tool of leverancier.
- Je hebt een relevante opleiding op HBO- of WO-niveau en minimaal 8-10 jaar ervaring in je vakgebied.
- Je neemt je rol als projectbegeleider en kunt vanuit het bedrijf en in het bedrijfsbelang acteren.
- Je hebt een sterk analytisch denkvermogen.
- Je bent pragmatisch en proactief.
- Je werkt gestructureerd en resultaatgericht.
- Je hebt commitment, authenticiteit en integriteit hoog in het vaandel staan.
- Je staat open voor coaching door en samenwerking met BLMC en de collega’s binnen de community, om opdrachten tot een nog groter en blijvend succes te maken.
De BLMC Community
De community is een groep van 100 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten interim professional, projectmanagers en consultants op het gebied van supply chain, operations, planning, inkoop, productie, logistiek en IT.
Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.
De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project bij BLMC.
Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim- en project professionals bij onze klanten.
Tijdens de trainingen gaan we o.a. in op methodieken voor situatieanalyse en rapportage, effectief interim management, stakeholdermanagement, sales- en presentatievaardigheden en teamwork. Action learning met veel praktijkcases is een van de belangrijke pijlers binnen hettrainingsprogramma.
De leden van onze community zijn stuk voor stuk zelfstandig ondernemer, die tegelijkertijd onderdeel uitmaken van een sterk en effectief samenwerkingsverband, waar ze altijd gebruik van kunnen maken en zich mee kunnen blijven ontwikkelen.
Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.
Over BLMC
Wij zijn een advies- en realisatiebureau dat bedrijven helpt hun ambities waar te maken door de supply chain en operations in te richten en af te stemmen op de bedrijfsstrategie.
Dat doen met door middel van:
- Consultancy: We adviseren over supply chain strategie, S&OP, ketensamenwerking, werkkapitaalreductie en duurzaamheid, en begeleiden bij de implementatie.
- Projectmanagement: We begeleiden bij het succesvol selecteren en implementeren van ITen intralogistieke systemen.
- Interim management: We verbeteren de organisatie door de tijdelijke inzet van directeuren, managers en experts binnen planning, inkoop, productie, logistiek en supply chain
Wij doen er alles aan om jou vanuit het management en de community als interimmanager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.
De belofte naar onze klanten is:
- Wij leveren de beste professionals, geen cv’s.
- Binnen 24 uur aan tafel met de meest geschikte interim- of projectmanager.
- Onze professionals krijgen maximale ondersteuning door ons en van andere interim collega’s.
Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit op een van onze bijeenkomsten, zodat we nader kennis kunnen maken en jij zelf kunt bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC. We zien jouw aanmelding graag tegemoet!