Records voor Supply Chain Theater op ICT & Logistiek
Op 7 en 8 november organiseerden BLMC, Solventure en Supply Chain Media gezamenlijk een drukbezocht programma in hun eigen Supply Chain Theater tijdens ICT & Logistiek. De zaal zat vol, de reacties waren positief en we wonnen er zelfs prijzen mee!
Supply Chain Theater voorziet in behoefte
Het theater is voortgekomen uit eerdere initiatieven binnen en buiten deze beurs. Michel van Buren, directeur van BLMC Supply Chain Optimization: ‘De samenwerking biedt een unieke kans om de verschillende aspecten van het vakgebied bij elkaar te brengen. Supply Chain Media kent de markt en kan de ontwikkelingen duiden, BLMC Supply Chain Optimization brengt supply chain expertise en praktijkkennis in en Solventure kan alles vertellen over S&OP, een belangrijke component van supply chain management.’
Sessies over supply chain management en S&OP
De meeste sessies zaten vol, een aantal onderwerpen was zelfs zwaar overtekend. Met name de fundamentele supply chain aspecten trokken veel belangstelling. Michel van Buren snapt dat wel: ‘Het formuleren van een supply chain strategie en die vertalen in effectieve en efficiënte supply chain processen, dat is de basis van een supply chain waarmee je de strijd wint. Het doet me deugd dat hier zo veel belangstelling voor is. Daarnaast zag je ook bezoekers die juist kwamen voor wat meer specialistische onderwerpen zoals Sales & Operations Planning. Dat is natuurlijk logisch: iedereen heeft zijn eigen aandachtspunten en zit in een eigen fase van ontwikkeling.’ Daarvan waren de Masterclasses voor directeuren en executives een goed voorbeeld. ‘Zonder commitment van de top is supply chain management op zijn best een goed operationeel sturingsmechanisme. Gelukkig zien we dat directeuren en executives zich steeds meer realiseren dat supply chain management een strategische kwestie is die een groot effect kan hebben op het totaalrendement van de organisatie. Deze sessies waren kleinschaliger, maar de interactie was des te groter. Het onderwerp leeft.’
Supply Chain Speed Consults
Voor wie nog wat verder wilde praten over zijn eigen vraagstuk, boden de Supply Chain Speed Consults uitkomst. Ook hier zagen we een grote variëteit in de vraagstelling, zowel in de breedte als in de diepte.
Meeste bezoekers per m2
Natuurlijk zijn wij bevooroordeeld als het om ons eigen theater gaat, maar de cijfers liegen niet. Na afloop stond het beursteam van de Jaarbeurs (Martijn de Weerd, Floor Boonstra en Nienke van Soest) klaar met een grote magnum champagne en maar liefst twee oorkondes: voor het aantrekken van de meeste bezoekers naar de beurs en voor het hoogste aantal bezoekers per vierkante meter.
Foto’s!
Volgend jaar weer? Wat ons betreft wel!